1402-03-25 01:54
462
0
85361
گذری بر زندگینامه «شهید رمضانعلی پیش‌دادیان»

«عاقبت‌بخیری» پایان یک ماموریت از جبهه تا شهادت شد

«عاقبت‌بخیری» پایان ماموریت «شهید رمضانعلی پیش‌دادیان» از جبهه تا شهادت شد.

به گزارش گلستان ما، شهید رمضانعلی پیش‌دادیان در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱ در شهرستان کردکوی در خانواده مذهبی و انقلابی دیده به جهان گشود.

پدر غلامرضا و مادر فاطمه قدس الهی نام دارد و رمضانعلی بعد از اینکه به سن هفت سالگی می‌رسد، در مدرسه ابتدایی شهر بندر گز ثبت‌نام و بعد از گذراندن این دوره تحصیلی، دوران تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را نیز در این شهر با  موفقیت به پایان رساند.

در دوران انقلاب فعالیت بسزایی داشت، پدر نیز با شغل کارمندی در رآه آهن، مخارج زندگی خانواده را تامین می‌کرد . بعد از مدتی تصمیم به ازدواج گرفته و با مشورت خانواده با خانم زهرا شکرئیان ازدواج کرده و بعد از چند سال زندگی مشترک با همسرش در سال ۱۳۵۶ صاحب یک پسر به نام رضا و در سال ۱۳۶۰صاحب یک دختر به نام لیلا شدند.

رمضانعلی با شاغل شدندش در شرکت بهپاک شهرستان بهشهر، مخارج زندگی خانواده را تامین می کرد. سپس بعد از مدتی در دوازدهم آبان ۱۳۶۰ از سپاه شهرستان بهشهر به صورت داوطلبانه به جبهه بانه کردستان  اعزام و سپس در همام منطقه به علت اصابت گلوله و ترکش به ناحیه سینه و آسیب به احشام بدن ، در هجدهم آذر ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

سپس پیکر مطهر شهید را در شهر بندر گز تشییع و در گلزار شهداء به خاک سپردند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.